Игри за напредващи

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Забавни образователни занимания за деца в училищна възраст и не само….

weather_vane

№ 1. Да си направим метеорологическа станция

Това занимание е идеално за деца, които се интересуват от природата, физика, наука, вълнуват се от сезоните, дъждовете, бурите, светкавиците, вятъра и т.н. Ако детето ви е такова, най-вероятно вече сте му обяснили какви са естествените процеси в природата. Следващата стъпка е да намерите някои от онези уреди, които имаше в домовете ни като малки, които измерват температура, влажност на въздуха и атмосферно налягане. Ще ви трябват и някои други, които се намират тук в железариите или в строителни супермаркети. Вижте:

Необходими материали:

• Термометър за следене не температурата.
  • Дъждомер за измерване на дъждовете (продава се в железарии и строителни магазини).
  • Ветропоказател за записване на посоката на вятъра.
  • Барометър за измерване на атмосферното налягане.
  • Анемометър за измерване на скоростта на вятъра.
  • Журнал (тетрадка), в която да записвате промените във времето.

Някога сещали ли сте се да направите метеорологическа станция навън (в задния двор) за детето си, за да му обясните как се променят процесите в природата. Лесно е и много забавно, а децата ви ще научат важни неща като това как учените следят промените в природата и как се променя времето.

Покажете му как се следи температурата, количеството дъжд, скоростта на вятъра и атмосферното налягане.

Решете кои промени във времето искате да следите и колко често ще записвате показателите (веднъж дневно, два пъти на ден….).  Накрая изградете цялостна схема как се е променяло времето и покажете на детето си специфичните особености при промяната от едно към друго време. Преди да завали дъжд атмосферното налягане е едно, а след като спре да вали – друго.

Създайте визуални графики на времето през седмицата или месеца. Или дори само през уикенда. Този интересен научен проект ще покаже на детето ви интересни неща за природата и процесите в нея.

№ 2. Малък астроном

astronomy_boy

Поти всички деца гледат звездите и имат хиляди въпроси за тях: защо са там, как светят, мога ли да ги хвана, кой ги слага на небето, защо понякога не се виждат звезди? Това, което се намира на небето е цял нов свят , който можете да покажете на детето.

Започнете от самото начало – с основните понятия от астрономията. Настанете се удобно в задния двор (на открито) – на шалтета на земята или на разтегателни столове и започнете да наблюдавате небето:

• Погледнете за основните неща: Къде е луната? Защо тя променя големината и формата си?
  • Звездите: първата звезда, която виждате тази вечер звезда ли е или планета? Каква е разликата? Звездата свети със своя собствена светлина, докато планетите са като огледала, които отразяват светлината на слънцето.
  • Покажете съзвездията и разкажете на децата си как звездите стоят на едно място, а планетите се движат около слънцето. Как луната се върти около Земята, а двете заедно – около слънцето.
  • На по-големите деца можете да обясните за съзвездията и имената им. До колко са видими? Защо по различно време от годината виждаме различни съзвездия.
  • Защо звездите имат различни цветове? Ит къде имат енергия, за да горят? А защо трептят? Обяснете им, че светлината на звездите може да е започнала пътя си до очите ви преди милиони години и може би гледайки ги се връщате назад във времето.
  • Когато детето има достатъчно познания, можете да го заведете до близкия планетариум, където да разбере още повече за звездите.

№ 3. Млади картографи

igra na banka

Занимания за деца между 6 и 10 години, за което ще ви трябват рисувателни материали.

Преди децата да започнат училище, седнете и напиете имената на улиците, по които минавате, за да стигнете до там. Припомнете си покрай какви по-големи или интересни обекти минавате по пътя.

След това извадете голям картон, маркери, стикери, флумастери и направете карта на маршрута. Накарайте детето да нарисува улиците, къщите и блоковете и магазините така както само ги вижда. Нарисувайте няколко различни маршрута до училище, по които сте минавали. Опитайте се да направите най-дългия и най-късия, най-интересния и най-скучния. Нарисувайте ги на различни листове, а после се опитайте да ги съберете на едно място.

Нарисувайте пътя до дома на ваши приятели или до място, което децата харесват. Нарисувайте интересните обекти по пътя до там – така ще разберете кои са нещата, които са истински интересни и важни за детето ви. Картографирането си е цял ден работа за един млад учен!

№ 4. Разходете фотоапарата си

take picture girl

Занимание за малки творци, подходящо и за най-малките. Може да продължи толкова дълго, колкото ви харесва на вас и на малкия ви фотограф. За това занимания ще ви трябва фотоапарат, картон (разтворена картонена кутия от нещо), лепило или тиксо, нещо за писане.

Следващият път, когато отивате на разходка или на пазар, вземете и фотоапарата. Запишете пътешествието си. Какво ви харесва? Има местенце, което ви се струва красиво? Възрастна двойка, която се държи за ръце? Човек, разхождащ смешното си куче? Снимайте всичко, което ви се стори забавно.

Принтирайте снимките, които сте направили в някое фото или на цветен принтер и ги поставете на едно място, за да ги огледате. Залепете ги на един голям картон и добавете надписи и коментари към всяка една. Направете изложба вкъщи. Можете да направите и забавно слайдшоу, което да се вижда на компютъра ви вкъщи, за да ви забавлява цяла зима.

№ 5. Последвай носа си

smelling kid

Тази игра е подходяща за всички възрасти и има за цел да научи децата да използват сетивата си за това, за което са им дадени. Ще са ви необходими химикалка, хартия и …носовете ви! Готови ли сте да използвате носа си?

Вземете лист и химикал и излезте на разходка до пазара, например. На какво мирише по улиците – каква е миризмата в горещото време? А в студеното? А след дъжд? На какво мирише кората на дърветата? А тревата? А на какво мирише на пазара? Развалените плодове? А зелките? Можете ли да опишете миризмата с думи? А на какво мирише в хлебарницата? А в училище или в трамвая? А прането?

Статията продължава на следващата страница…

№ 6. Вулкан в задния двор

volcano kids

Това занимание ще е интересно за по-малките деца и за него ще са ви необходими около 15 минути, за да го направите.

В България няма вулкани, но нищо не ви пречи да си направите такъв навън. Преди да започнете обяснете на детето какво представляват те, как изригват, какво се случва след това с лавата и прочее.

За да си направите вулкан в двора ще са ви необходими един голям тиган, пластмасова бутилка от вода или газирана напитка, влажна пръст, супена лъжица сода бикарбонат, ч чаена чаша оцет, червена боя за храна и място навън, където да направите природната забележителност.

Първо поставяте тигана на земята и поставяте бутилката права в средата. След това струпвате пръст около бутилката, така че да направите планина. Покривате всичко с пръста, като е важно да покриете цялата бутилка и да остане открито само гърлото й. Трябва да оформите планина, но в никакъв случай пръстта да не попада вътре (за всеки случай можете да я затворите с капачка, докато не сте готови).

Следващата стъпка е да изсипете содата в бутилката. След това оцветявате оцета в червено с боята и го изливате внимателно в бутилката (използвайте фуния, ако е необходимо). След това наблюдавайте как вулканът пуши и изригва и как лавата се с.тича по склоновете на планината.

За да е интересно това занимание за децата ви трябва да ги оставите свършат сами по-голямата част от работата.

Подобни статии:

pinecones  47 безплатни занимания за есента

right_left_legs  Забавно ляво и дясно!

disguise_girl  3 лесни творчески идеи за игра с малки деца