предучилищна възраст, децата развиват умения, детски игри, игри, чувството на страха, страх, раздяла с родители, раздялата при детето, предучилищна възраст, детска фантазия, детска реалност, въображение, деца на 4 годишна възраст, 4 годишна възраст, деца на 3 годишна възраст, 3 годишна възраст, деца на 5 годишна възраст, 5 годишна възраст

Три - четири годишните деца, т.е. децата в предучилищна възраст, се развиват доста бързо и са заинтересовани от заобикалящия ги свят. Те имат желание да изследват, да докосват, да пипат, да опитват, да миришат, чуват и да тестват всичко около тях. Те имат силно желание да изучават нови неща и съответно се учат като пробват и експериментират. Децата в предучилищна възраст най-много се учат от техните игри.

Чрез игрите децата развиват умения, използват езика и упражняват вътрешния си контрол.

Като цяло, децата в тази възраст искат да се изградят отделно от родителите си. Те са по-самостоятелни, сравнение с по-малките деца. Тъй като боравят вече с езика, те могат да изразяват нуждите си.

В предучилищна възраст децата развиват чувството на страха. Страх от нови места и изживявания, както и раздяла с родители или други важни за тях хора. От децата в предучилищна възраст може да очаквате да ви изпитват постоянно - могат да използват ругатни или други забранени думи или пък да действат глупаво. Децата в тази възраст могат да имат проблем да остават сами и споделянето може да се окаже трудно. Заради голямото си въображение и богатата си фантазия, те може трудно да различават фантазията от реалността. Могат да си имат въображаем приятел, с когото да си говорят. Децата в предучилищна възраст се нуждаят от ясни и прости правила, за да разграничават границите на приемливото поведение.   

Да знаете как растат и се развиват децата в тази възраст ще ви помогне да напътствате детето си в този етап от живота му. Има няколко основни характеристики от три основни области: физическа (тяло), социална (да остане само с другите) и емоционална (чувства) и интелектуална (мислене и език). Все пак имайте предвид, че всички деца са различни и достигат до различните етапи по различно време.